2016/11/01

Mama kedvence

Vidékről származom, nagymamám a konyhában igazi régimódi kis parasztasszony volt. Rituálénak számított nála, hogy ha ő rétest sütött, akkor nekiállt hajnalba és befejezte este a rétes nyújtását. Meggyes, túrós, káposztás,  almás-túrós, barackos-túrós, tökös-mákos, de főleg a nyújtott rétes volt nálunk a nyerő.

Mi is az a nyújtott rétes?
A sós rétes mindig a maradék tésztából készült tojással és tejföllel. Isteni finomság, az én személyes kedvencem.



Megosztom veletek a töltelék hozzávalóit, igazából meg fogtok lepődni milyen egyszerű.
Fő elemei a tojás és tejföl ezt keverjük össze, majd ízesítsük jó sok sóval és borssal. Majd ezt a tölteléket kell a réteslapokra rácsöpögtetni. Azonban vigyázni kell vele és gyorsan  kell csinálni, mert a rétestészta hamar elázik.

Feltekerése és sütése hagyományos módon történik, mint bármely másik fajta rétesé. A tetejére egy kis vajat szoktam csöpögtetni, illetve mindig kilyukasztom villával, nehogy nagyon nagyra felfújódjon.

Tutitipp: én még szoktam sajtot is belereszelni a töltelékbe, szerintem nagyon finom!

Jó sütögetést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése